Laddar...
logo_kontur.gif
Galleriet

Det var trångt mellan montrarna på mässan Det Goda Köket i Älvsjö fredagen den 7 november. Här är några av dem som var där.
Redaktion

Åke Lindberg
(ansvarig utgivare)
Mobil: +46 708 99 27 12
akeyoungrascal@gmail.com

Dan Jörgenson
Mobil: +46 708 99 27 10

Om oss


"Byråerna är steget efter" 2008-04-08 14:04:41

Fredrik Östergren, delägare i Tempel:

– Det var naturligtvis lättare att göra reklam som stod ut i början av 90-talet än vad det är i dag med det enorma utbud som råder.

– Internet är i dag vad TV på den tiden var för reklam. Unga kreatörer vill jobba med webben. Men byråerna har som vanligt legat steget efter. Först för ett par år sedan integrerades webbkreatörerna och de andra kreatörerna på byråerna, både fysiskt så att de numera sitter i samma rum och arbetsmässigt, konstaterar Fredrik Östergren, 42.

Redan i mitten av 90-talet jobbade art director Fredrik Östergen med reklam på nätet. Under sex år var han anställd på Spray/Razorfish. Under de senaste åtta åren har han varit delägare i reklambyrån Tempel.

Han tycker att den reklam som belönades i Guldägget var bra.

– Internetreklamen för Diesel var klockren. ”Sill och nubbe”-reklamen för McDonald´s var kreativ och rolig men jag undrar hur kunden ställer sig till den reklamen. Här har McDonald´s i flera år försökt förändra sin image –  att framstå som ett hälsosamt restaurangalternativ. DDB:s kampanj handlar om hur man botar bakfyllan.

– Reklamfilmen för Oddset är också bra. Den har en annan vinkling än vad som är vanligt när det gäller att göra reklam för spelföretag. För mig som är helt ointresserad av sport kändes det bra.   



Åke Lindberg


Tillbaka till "Så tycker kreatörerna själva om dagens reklam!

Tillbaka till startsidan
0 Kommentarer




9 frågor till
Johan Jureskog
Irmi Persson;
… ägare till Rolfs Kök på Tegnérgatan i Stockholm och med i Svenska Kocklandslaget.
Läs mer...
Beställ böcker

nd14.JPG

Norwegian Design 2014-15

I boken är 32 av Norges allra bästa designbyråer representerade. Var och en presenteras bland annat med en redaktionellt skriven case study som ger en god bild av hur byråerna bygger mervärde för sina kunder. Dessutom har två av de främsta experterna på området skrivit var sin essä, över flera sidor och rikt illustrerad, om den historiska utvecklingen av norsk grafisk design respektive industridesign. 

Designen är gjord av Creuna Norge.

cover.jpg

Creative Swedish Agencies 2012

 

I den här boken är 27 av Sveriges allra bästa reklam- och designbyråer representerade. Var och en presenteras med ett case, som ger en god bild av hur byråerna bygger mervärde för sina kunder.
Omslagsdesignen är gjord av Happy F&B.

cfr_cover_salmon.jpg

Classy Finnish Restaurants
232 sidor – presenterar i text, på engelska, och i vackra bilder 52 av de allra bästa finska restaurangerna, varav 30 i Helsingfors. Nytt med Classy Finnish Restaurants är att för första gången publicerar vi en bok med två olika omslag. 

Creative Swedish Agencies
Creative Swedish Agencies
I den här boken är 27 av Sveriges allra bästa reklam- och designbyråer representerade. Var och en presenteras med ett case, som ger en god bild av hur byråerna bygger mervärde för sina kunder. Omslagsdesignen är gjord av Dolhem Design.



Classy Norwegian Restaurants   250 sidor - presenterar i text på engelska och i vackra bilder 50 av de allra bästa norska restaurangerna, från Tromsø till Toscana.


Classy Restaurants and Cafés in Stockholm , 275 sidor - presenterar i text och vackra bilder Stockholms bästa restauranger och caféer.


Norwegian Design 08/09 , 240 sidor - presenterar 48 av Norges ledande grafiska och industridesignbyråer samt deras kunder.